Változás a közterületi közönségmérés területén

Változás a közterületi közönségmérés területén
10 feb 2016

2016 januártól az OH Monitoring a TNS Hoffmannal való – nemzetközi szinten már más médiaszegmenseket is érintő – többéves múltra visszatekintő, kiváló szakmai együttműködését kiterjesztette a közterületi kutatások területére is, így a két cég ez év elejétől konzorciumban végzi a közterületi kutatásokat.

Ezzel a lépésselEzzel a lépéssel számos olyan, pozitív változás lép érvénybe, amely jelentősen megkönnyíti a kutatások megrendelőinek és felhasználóinak mindennapi munkáját. A cél az volt, hogy a folyamatosan változó piaci igényeket a korábbinál is korszerűbben, pontosabban a lehető legteljesebb mértékben kiszolgálják. Elősegítsék a közterületi hirdetési szektor eredményeinek más médiatípusokkal való összevethetőségét, a multimédiás kampányok eredményeinek számszerűsítését. A legfontosabb újdonságok a következők:

  1. Új ESOMAR besorolások kerülnek meghatározásra a hatékonyabb célcsoport-azonosítás érdekében. A TNS Hoffmann nemzetközi tapasztalatait felhasználva korszerűsítésre kerülnek a demográfiai szegmentáló változók struktúrái, amelyek ezáltal összhangba kerülnek az egyéb médiaszegmensek kutatásaival is. Az ESOMAR – státuszként ismert társadalmi státusz-besorolást megalapozó változók rögzítése ezentúl az ESOMAR legutóbbi ajánlásának megfelelő módon történik.
  1. A felületszintű kampánytervező rendszer adattartalma a korábbi 44 város helyett országos szintre emelkedett az utazási szokások adatbázisát (évente 2x frissül), a táblaadatbázist (havi frissítés) valamint az új kontaktus-adatbázist tekintve.
  1. Az új adatstruktúra kezelésére az eddig használt OSP szoftver nem alkalmas, így 2016-tól az OFP (Outdoor Full Power) szoftver áll a felhasználók rendelkezésére.
  1. A közterületi kampány-hatásmérést érintő legfontosabb változás, hogy a PosterTest mint szolgáltatás megszűnik, helyette az OH Monitoring által kifejlesztett és Szlovákiában is használt C-Test szoftver végez komplex (multimédiás) hatékonyságmérést mindkét országban (a C-Test, mivel böngészőalapú interfészről van szó, a PosterTest-hez képest más logikában megjelenített, szabadabban szerkeszthető és egyszerűbben hozzáférhető adatokkal áll a felhasználók rendelkezésére).

A kutató konzorcium céljai között szerepel továbbá, hogy lehetővé tegye a Target Group Index (TGI) adatbázisnak a közterületi adatbázishoz történő kapcsolását. Ez a lépés részletekbe menőbb elemzéseket tesz majd lehetővé nem csupán a közterületi, hanem a teljes média-kommunikációs iparág számára.


Publimont: Mindenhol szem előtt!