Közterületi piac 2015 – Ahogy mi látjuk!

Közterületi piac 2015 – Ahogy mi látjuk!
10 feb 2016

A rendelkezésre álló adatok alapján azt lehet mondani, hogy furcsa „kettős” évet zárt a közterületi piac. A kettősség oka, hogy a kereskedelmi bevételek látható módon növekedtek, ugyanakkor az állami megrendelések az egész hirdetési piacon és ezen belül az OOH szegmensben is nagymértékű csökkenést mutattak. Fontos megjegyezni, hogy a 2014-es év választási év volt, ami torzítja az adatok évről évre történő összehasonlítását. Összességében elmondható, hogy 2014-ről 2015-re a felületek száma (mintegy 47 ezer) stagnálást mutatott, míg az eladott plakát mennyisége valamelyest csökkent. Ez a tendencia kizárólag a fent említetteknek köszönhető, vagyis egyrészről a 2014-es „bázis év” választási év volt (a választási évek mindig kiugró adatokat produkálnak) másrészről pedig az állami hirdetések elapadtak. A kettősség pozitív oldala, hogy az eladások nem csökkentek olyan arányban, mint amilyen arányban a fentiek alapján kellett volna, hiszen a kereskedelmi bevételek növekedése a kiesést nagyrészt kompenzálni tudta. A legnagyobb szektorok közül a megvásárolt felületek tekintetében 2014-ről 2015-re bővülni tudott az Informatika, a kereskedelem és a kultúra szabadidő szektor, mindemellett a pénzintézet, biztosító szektor valamint a szolgáltatási szektor mutatott némi visszaesést.

A tavalyi évről elmondhatjuk, hogy nagyon mozgalmas volt. A teljes magyar médiapiachoz hasonlóan a közterületi piacot is a következő események nagyban befolyásolták:

  1. Reklámadó bevezetése
  2. Grtv. módosítása (úgynevezett bónusz tv)
  3. Nemzeti Kommunikációs Hivatal megkezdte működését

Az állami költés már tavaly év végén elindult, amely véleményünk szerint fontos az egész piacnak, függetlenül attól, hogy hol jelennek meg ezek a hirdetések.

Véleményünk szerint a közterületi piac jelentős szereplőinek az átlátható stabil működése és a kreatív, innovatív megoldások jelentik ma az egyik legnagyobb értéket a hirdetők szemében. Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek egyre nyitottabbak az egyedi/kreatív megoldásokra az OOH vonatkozásában is, hiszen az ilyen típusú megjelenések emelik ki őket a „tömegből”. Célunk, hogy szorosan együttműködve partnereinkkel egyre több ilyen ötletet valósítsunk meg ebben az évben.


Publimont: Mindenhol szem előtt!