A Magyar Reklámetikai Kódex azzal a céllal készült, hogy a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók szakmai-etikai normagyűjteményeként szolgáljon, és alkalmazásával megvalósuljon – a vonatkozó európai uniós irányelvek önszabályozást elismerő kitételei, valamint a reklámszakma önszabályozás iránti elkötelezettsége és eredményei alapján – az Országgyűlés által a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről szóló, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény preambulumában is elismert szakmai önszabályozás. Az első Magyar Reklámetikai Kódexet a Magyar Reklámszövetség – az egész régióban egyedülálló módon – már 1981-ben létrehozta. Ezzel egy olyan normagyűjtemény született, amely egyrészt a párizsi székhelyű Nemzetközi Kereskedelmi Kamara kódexén, másrészt az akkori társadalmi-gazdasági renden, az abból fakadó körülményeken alapult.

Az Európai Unióhoz való csatlakozás érdekében Magyarország jogharmonizációs kötelezettséget vállalt. Ennek során a reklámszakmát érintő alapvető európai uniós és hazai jogi szabályozási környezet megszilárdult. Az újabb átdolgozást a Kódex alkalmazása során szerzett gyakorlati tapasztalatok, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara Reklám- és Marketingkommunikáció Kódexének új, 2011-es átdolgozott kiadása, valamint a változó társadalmi környezet teszik indokolttá, illetve szükségessé.

A Kódex általában nem tér ki a jogszabályi előírásokra, azokat ismertnek tekinti. A Kódex természeténél fogva a jognál részletesebb, olykor szigorúbb megfogalmazásokkal is él. Előfordulhat ugyanakkor, hogy más szakmák, iparágak szakmai-etikai kódexei olyan speciális előírásokat tartalmaznak, melyek nem reklámszakmai szempontból indokoltak, ezek a jelen normagyűjteményben nem szerepelnek.

A Kódexet a reklámszakma szervezetei áttanulmányozták és jóváhagyták 2015. február 17-én, hatályos 2015. június 30-tól.
Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
Édességgyártók Szövetsége
Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége
Helyi Rádiók Országos Egyesülete
Interactive Advertising Bureau Hungary
Magyar Áruküldők Egyesülete
Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete
Magyar Kozmetikai és Háztartás-vegyipari Szövetség
Magyar Márkaszövetség
Magyar Marketing Szövetség
Magyar Reklámszövetség
Magyar Sörgyártók Szövetsége
Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Önszabályozó Reklám Testület
Piackutatók Magyarországi Szövetsége
Professzionális Piackutatók Társasága
Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete
Reklám Világszövetség Magyar Tagozata

Kódex letöltése:
pdf_iconMagyar Reklámetikai Kódex 2015

Publimont: Mindenhol szem előtt!